Главни мени

Целодневна настава

mini grudvanje mini maskenbal mini p1040002

               Школске 2008/2009. године за ученике првог разреда уводи се целодневна настава.

Целодневна настава је посебан облик образовно - васпитног рада у којој се смењују часови редовне наставе, часови самосталног рада и различити облици слободних активности. У оквиру овог времена ученици имају и један оброк.

Приликом остваривања целодневне наставе наставник нарочито води рачуна о:

-          образовању и васпитању ученика

-          помагању у учењу и раду

-          подстицању ученика на самосталан рад и стицање радних навика

-          развоју социјалних и комуникацијских вештина

-          стицању хигијенских навика

-          предузимању превентивних мера ради очувања здравља ученика

-          аналитичко – истраживачком раду за потребе вредновања квалитета рада

-          сарадњи са родитељима

-        сарадњи са локалном заједницом као и са свим другим релевантним установама које се индиректно и директно укључују у рад школе.

У целодневној настави наставу припремају и изводе два учитеља. Сваки од учитеља предаје одређену групу предмета. У нашој школи је то организовано на следећи начин: разредни старешина одељења држи наставу из српског језика и математике у преподневним часовима (од 8:00 до 11:35 часова), а други учитељ држи наставу из осталих предмета у поподневним часовима (од 13:30 до 15:05 часова). Између преподневне и послеподневне наставе ученици имају време за одмор, слободне активности као и један оброк (ручак) у школској кухињи. После часова у послеподневној смени ученици такође имају слободне активности све до 16:30  када се завршава целодневна настава. Уколико родитељи имају потребу да дете остане дуже у школи, организована су дежурства до 17 часова.

 mini predstava mini priredba mini fizicko

ИСКУСТВА РОДИТЕЉА ЧИЈА СУ ДЕЦА ПОХАЂАЛА ЦЕЛОДНЕВНУ НАСТАВУ

          Како бисмо Вам приближили начин рада у овако организованој настави замолили смо родитеље ученика који су похађали целодневну наставу да поделе своја искуства:

Слађана МијаиловићУписала сам Алексу у целодневну наставу и због личног искуства, јер сам и сама својевремено похађала овакав облик наставе и то од првог до четвртог разреда. Искуства су више него добра – овакав начин рада је велика помоћ родитељима у периоду када дете треба да прихвати нове обавезе, пре свега свакодневну израду домаћих задатака. У целодневној настави деца у току недеље домаће задатке раде у школи, заједно са својим другарима, у свом одељењу и са својим учитељем/учитељицом. Мој син је много лакше прихватао ту обавезу, јер су сви заједно радили домаће задатке, а не он сам код куће. Уз то, избегли смо то да му задатке „објашњавају“ мама, тата, бабе, деде, итд. што веома збуњује дете јер учитељица објашњава на један начин, а ми на други. Једна од великих предности целодневне наставе је што имате цело поподне после школе слободно да се са својим дететом прошетате, играте, идете у посете јер су све обавезе завршене у школи. Често се дешавало да не жели да иде кући кад дођемо по њега у школу јер жели да остане „до краја – бар до пола пет“. Била сам изузетно задовољна целодневном наставом и топло је препоручујем.

 

mini biljke mini medalje1 mini drustvo

Јелена Тодоровић: Уписала сам Сашу у целодневну наставу и нисам се због те своје одлуке покајала ни у једном тренутку. Кажем тако јер сам у почетку галија извесне сумње, али врло брзо су све недоумице нестале посебно када сам приметила да је моје дете задовољно и да му такав начин рада не представља оптерећење и тешкоћу. Оно што ми се посебно свидело је што су деца доживљавала школу као своју другу кућу јер су тамо проводила доста времена учећи, али и дружећи се, играјући се и бавећи се и неким креативним активностима нпр. ликовним, драмским, спортским и сл. Њихови панои су увек били свеже припремљени и богати за разне прилике, празнике и свечаности, а на крају сваке школске године уживали смо у представи за родитеље. Сматрам да је велика предност ове наставе и то што су деца радила домаћи у школи заједно са својим другарима што им је умногоме олакшавало рад и усвајање те нове, за децу врло често тешке, обавезе. Целодневна настава је сјајан избор и свима бих је увек топло препоручила.

Оливера Јокић Раковић: Као родитељ имам дивно искуство са целодневном наставом. Радно време од 8 до 16 часова је захтевало да моје дете буде у школи док сам ја на послу. Предност целодневне наставе је што деца у школи заврше све своје обавезе и заиста нема потребе за додатним радом код куће. У целодневној настави деца имају и време потребно за одмор и рекреацију. Целодневна настава нам је дала могућност да време после школе буде слободно, квалитетно време проведено са породицом.

Биљана Мутић: Када смо изабрали целодневну наставу нисмо били сигурни колико је то добар избор међутим врло брзо смо схватили да је та несигурност беспотребна и да смо направили прави избор. Моје дете је много радило српски језик и математику што је веома важно на почетку школовања. Поред тога имао је и доста времена за вежбање у школи јер домаћих задатака нема осим викендом. Целодневна наставе траје до 15:05, али то није био никакав проблем, напротив. Моје дете је све обавезе завршавало у школи, а у исто време је имао доста времена за игру напољу. Веома често, посебно када је лепо време и дужи дан тражио је да по њега дођемо у школу што касније да би се што више играо са другарима. Учио је, играо се и дружио се. Ниједног тренутка није рекао да је исцрпљен или уморан, а признајем да сам се плашила да ће тога бити. Уместо тога ми смо имали релаксирано поподне после школе за дружење и ваншколске активности. За целодневну наставу имам само речи хвале, то је добар избор и за дете и за родитеље.

mini dedamraz mini medalje mini p1030883

Ирена Лаврња: Ми смо презадовољни целодневном наставом. Полазак у школу, а и током другог разреда, боравак у школи је прошао без стреса, како за дете, тако и за родитеље. Наиме, деца у целодневнј настави домаће задатке ураде у школи, па нама родитељима и деци остаје послеподне за разне ваншколске активности (тенинг, језик и сл.). Осим тога, приметила сам да доста вежбају математику и српски језик, посебно у зимским месецима, када не излазе често напоље, у двориште. Такође, у учионици су са својим другарима са којима се играју, учвршћују другарске везе. Распоред часова је направљен тако да се смењују периоди учења и слободних активности. Наш син је ишао на шах у паузама часова. Те активности нису се поклапале са ручком. Као посебну предност бих истакла да су деца са својим матичним учитељима током целог дана, који их прате интелектуално и социјално, и на крају часова увек могу да пруже информацију о детету како напредује, има ли потешкоћа у савладавању наставе и сл. Једино сам се плашила да неће стећи радне навике код куће, јер се све уради у школи, али напротив, у трећем разреду је све своје обавезе схватио озбиљно и одмах по доласку из школе радио своје задатке.

Ксенија Никашиновић: Целодневна настава је за моју породицу била једино решење и спас. Сазнање да су ми деца на сигурном умногоме ми је помогло у свакодневном животу. Осим тога, обоје деце су на време стекла радне навике. Будући да је домаћи задатак завршаван у школи, време код куће смо могли да проведемо много растерећеније и лепше. Искрено, када би постојала таква опција, волела бих да целодневна настава траје барем до краја четвртог разреда. Верујем да је свим родитељима од великог значаја, а нама самохраним родитељима је непроцењива.

mini p1030276 mini pano mini pravimo

САМОСТАЛНИ РАД УЧЕНИКА У ОКВИРУ ЦЕЛОДНЕВНЕ НАСТАВЕ

         У оквиру самосталног рада ученика у целодневној настави ученици организовано и плански, уз надзор учитеља и уз његову помоћ (уколико је то потребно) утврђују, продубљују, примењују и усвајају нова знања, умења и технике.

Код самосталног рада ученика, превасходни задатак наставника је да их уводи у различите методе и технике учења које одговарају индивидуалним карактеристикама и потенцијалима сваког појединог учења. На тај начин дете развија своју самосталност и стиче радне навике које ће му касније бити веома корисне. Оно што је најбитније јесте да преко радне недеље деца немају домаћи задатак који раде код куће већ све своје обавезе завршавају у школи уз учитеља који исправља евентуалне грешке, саветује, објашњава и коригује све неправилности у раду и учењу ученика.

АКТИВНОСТИ У СЛОБОДНОМ ВРЕМЕНУ

mini likovno mini pozoriste mini mini p1040002

                Активности у слободном времену се организују тако да омогућавају активно ангажовање ученика и кретање, а могу бити:

-          спортске активности

-          дружење у оквиру разреда

-          креативне радионице

-          друштвене активности

-          културне активности

-          гледање позоришних и филмских представа, оносно телевизијских емисија

-          учествовање у хуманитарнима акцијама

-          учествовање у еколошким акцијама

-          прирпемање културно – уметничких програма

-          уређење учиоинце у складу са могућностима и жељама ученика

-          обележавање празника и тематских дана

-          израда тематских паноа

-          друге активности у складу са интересовањима и потребама ученика.

                За неометан рад целодневне наставе извршене су адекватне припреме просторија тако да је цео први спрат школе адаптиран за целодневни боравак деце.

mini p1030883 mini img 3287 mini img 2347

ОПРЕМА И НАСТАВНА СРЕДСТВА

                У учионици се налази класичан намештај: столови, столице, чивилуци за одела, сто и столица за наставника, телевизор, DVD плејер, панои, ормарићи, теписи и дидактички материјал. За приказивање презентација и другог погодног материјала наставник користи и пројектор којим школа такође располаже.

               Школа поседује школску кухињу и трпезарију где се хране и ученици у продуженом боравку и она се налази у близини учионице.

 mini belidvor

Бројач посета

632715

Јавне набавке

Календар

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30